Weet jij al alles over Google Adwords Prijsextensie?

prijsextensie
Google AdWords biedt sinds kort weer een nieuwe functie aan binnen AdWords, namelijk de prijsextensie! Een nieuw onderdeel van de advertentie-extensies. De functie is sinds juli 2016 beschikbaar.

Wat zijn AdWords prijsextensies?

De prijs-extensie wordt getoond bij advertenties op mobiel en tablet. In een caroussel-vorm. Gebruikers kunnen horizontaal door de prijzen scrollen van producten of diensten. Een klik op de prijs-extensie leidt je naar het desbetreffende product of dienst.

Hoe maak je prijsextensies?

Een prijs-extensie vind je op het tabblad advertentie-extensies.
adwords-prijsextensie-campagne
Een nieuwe prijsextensie is vervolgens makkelijk te maken, een prijsextensie koppel je aan een campagne. Zoals je ziet, is hij op het moment van schrijven alleen beschikbaar in de Engelse taal.
adwords-prijsextensie-uitleg
Eerst geef je aan om wat voor soort type prijsextensie het gaat:
  • – Merken
  • – Evenementen
  • – Locaties
  • – Buurten
  • – Productcategorie
  • – Product tiers
  • – Service categorie
  • – Service tiers
  • – Diensten
Vervolgens geef je de valuta aan, op dit moment zijn de volgende munteenheden beschikbaar:
  • – USD (Amerikaanse dollar)
  • – AUD (Australische dollar)
  • – CAD (Canadese dollar)
  • – EUR (Euro)
  • – GBP (Britse pond)
  • – NZD (Nieuw Zeelandse Dollar)
Vervolgens kun je de prijsbepaler instellen, deze kent drie instellingen:
  • – Geen prijsbepaler
  •  – Vanaf-prijs
  • – Tot-prijs
Na deze instellingen kun je de prijsextensies invullen. Op dit moment kun je maximaal 8 prijs-extensies toevoegen.

Het aantal karakters van de prijsextensie

adwords-prijsextensie-specificaties
  • – De koptekst heeft een maximum van 25 karakters. De titel wordt bijvoorbeeld boven de prijs gepresenteerd.
  • – De omschrijving heeft ook een maximum van 25 karakters
  • – Dan heb je nog een instelling te gaan namelijk de eenheid. Hieronder zie je de keuzes:
    adwords-prijsextensie-eenheid
  • – Als laatste veld heb je de Uiteindelijke URL, net zoals de sitelinks is dit de link naar de landingspagina, De titel van de prijs-extensie is klikbaar.

De huidige beperkingen / mogelijkheden van de prijsextensies

  1. Tja, op dit moment wordt de prijs-extensie alleen nog in het Engels ondersteund. Dus mocht je een Nederlandstalige campagne heb dan moet je nog even geduld hebben voordat je ze kunt gebruiken.
  2. De prijs extensie vind je op dit moment alleen nog mobile en tablet.
  3. En dan wordt hij alleen getoond bij Advertentiepositie 1.
  4. Daarnaast dien je minimaal 3 verschillende items (diensten of producten) toe te voegen voordat  hij zich toont.

Wat zijn de prestaties en CTR van de prijsextensies?

Zoals bij de meeste advertentie-extensies is ook de prijs-extentie een CTR booster. Zie de resultaten van WordStream. Gemiddelde stijgt de gemiddelde CTR met 4x.
adwords-prijsextensie-ctr

Wanneer komen de Google AdWords prijsextensies naar Nederland?

Dat is op dit moment nog onbekend, er is nog geen planning afgegeven over de verdere uitrol van de prijs-extensies maar we verheugen ons er wel op.
Dit bericht is mede tot stand gekomen met de hulp van de bron: http://www.wordstream.com/blog/ws/2016/07/11/adwords-price-extensions

Mijn passie is het realiseren van online rendement. Hoe kun je meer uit een website en of campagnes halen zodat ze beter bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Onze focus is dan ook altijd gericht op het verder optimaliseren van campagnes en websites want online ben je nooit klaar. Mijn 10 jaar ervaring liggen op het vlak van webanalyse en online marketing, met specialisatie online advertising.

Over ons

Bij deWebanalist houden wij ons bezig met online marketing en zorgen we ervoor dat onze klanten online goed vindbaar zijn. Wij vinden het belangrijk om zelf op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en delen dan ook graag onze kennis met jou.

Onze diensten

Wij bieden verschillende diensten aan op het gebied van SEO (search engine optimization) en SEA (search engine advertising).

Blogs per e-mail ontvangen?

Meer blogs

Alle blogs

Reacties

Laat een reactie achter