5 dingen die je wint als je AdWords uitbesteedt

adwords uitbesteden

 

Je hebt jezelf misschien al vaker de vraag gesteld: moet ik Google AdWords uitbesteden of zelf doen?Google adwords uitbesteden

Vragen waarmee je zit om Google Adwords uit te besteden?

  • Heb ik wel de volledige controle als ik het uitbesteed of kan ik mijn tijd niet beter aan andere zaken in mijn bedrijf besteden?
  • En als je eenmaal de keuze hebt gemaakt om het uit te besteden?
    • Moet je ook nog beslissen met welk bureau jij in zee wilt gaan want de advertenties van bureaus vliegen je namelijk om de nek.
    • Ga je voor een lokaal AdWords bureau in jouw buurt of een groot landelijk bureau?

Al deze vragen zorgen er misschien voor dat jij die beslissing nog even wilt uitstellen en je dus voorlopig zelf probeert AdWords bij te houden of er misschien maar helemaal de stekker uittrekt want het kost je te veel tijd. Wacht! Stop! Jij loopt in al die tijd heel wat dingen mis, zolang je die keuze uitstelt. Wellicht overtuigen de volgende 5 dingen die je wint als je Google AdWords uitbesteedt jou om tijd vrij te maken om daadwerkelijk die knoop door te hakken.

AdWords uitbestedenAdWords uitbesteden

1. Je wint tijd

Voor het opzetten en inrichten van een AdWords account ben je tussen de 2 en 15 uur kwijt. Dat hangt af van de hoe uitgebreid jouw productaanbod of dienstenpakket is en van welke opties je binnen AdWords gebruikt wilt maken. Echter deze indicaties gelden voor specialisten die al veel ervaring en kennis hebben van AdWords. Om je in te lezen om een basis campagne op te kunnen zetten zul je al minimaal 10 uur kwijt zijn. Tel daar dan ook nog eens het wekelijks onderhoud en optimalisatie bij en je komt op heel wat uren. Google AdWords uitbesteden zorgt ervoor dat jij deze waardevolle uurtjes terugwint om te besteden aan de verdere groei van jouw onderneming.

2. Je wint geld

Naast dat jouw tijd geld kost, voorkom je ook verdere onnodige kosten wanneer je een bureau inschakelt. Als je namelijk niet precies weet wat je doet, kun je veel geld weggooien aan AdWords. Je hebt bijvoorbeeld de verkeerde (te brede) zoekwoorden gekozen, waardoor er mensen op jouw advertentie klikken die geen intentie hebben om jouw product of dienst af te nemen. Dag weggegooide klik! Of de ingestelde biedingen op jouw zoekwoorden zijn te hoog in verhouding met het rendement wat je eruit haalt. Een SEA specialist kan dit veel beter inschatten en daarom heel wat geld voor jou besparen. AdWords uitbesteden kan daarom een verstandige beslissing zijn, omdat het de risico’s op fouten verlaagd.

3. Je wint inzicht

Via AdWords wordt allerlei data verzameld over jouw AdWords campagnes zoals hoeveel mensen er klikken op jouw advertentie, welke advertentiepositie je inneemt en hoeveel conversies er hebben plaatsgevonden via AdWords. Maar wat betekenen al die waardes precies? Op welke moet ik letten en op welke niet? Hoe kan ik een van die belangrijke waardes beïnvloeden om betere resultaten te behalen? De meeste AdWords bureaus bieden jou maandelijks een heldere rapportage aan met de resultaten van jouw campagnes en de interpretatie daarvan. Daardoor heb jij inzicht in wat AdWords precies voor je oplevert en blijf je in control om bepaalde beslissingen te maken op basis van de aangeleverde resultaten.

4. Je wint ervaring

Om het Google AdWords echt te leren kennen en gebruiken heb je ervaring nodig. Een succesvolle campagne opzetten en onderhouden is een vak apart. Alle onderdelen moeten perfect op elkaar worden afgestemd. Je leert door trial and error wat wel en niet werkt. Lees ook onze blogpost over de meest gemaakte fouten in AdWords. Jouw zuurverdiende omzet wil je hier liever niet voor gebruiken, dus waarom niet gebruik maken van de ervaring van een AdWords bureau? Er zijn al tientallen en soms wel honderden je voor gegaan, waardoor jij profiteert van de failures and successes van anderen.

5. Je wint rust

Als ondernemer is een rust vaak een langgekoesterde wens. Een ondernemer die rust voelt staat sterk in zijn schoenen en heeft de ruimte in zijn hoofd om de overall picture te bekijken. Daardoor kan hij de juiste strategische beslissingen nemen. Echter om rust te krijgen, zul je niet alles zelf moeten willen doen. De juiste dingen uitbesteden aan de juiste partners is een belangrijke stap in de groei van het bedrijf én de ondernemer. AdWords uitbesteden kan een van die dingen zijn die jij moet doen om verder te groeien.

 

 

Online marketing staat nooit stil. Elke dag komen er weer nieuwe ontwikkelingen en inzichten bij en om het maximale resultaat te behalen voor onze klanten is het up-to-date houden van onze kennis een dagelijks onderdeel van de bedrijfsvoering.

Over ons

Bij deWebanalist houden wij ons bezig met online marketing en zorgen we ervoor dat onze klanten online goed vindbaar zijn. Wij vinden het belangrijk om zelf op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en delen dan ook graag onze kennis met jou.

Onze diensten

Wij bieden verschillende diensten aan op het gebied van SEO (search engine optimization) en SEA (search engine advertising).

Blogs per e-mail ontvangen?

Meer blogs

Alle blogs

Reacties

Laat een reactie achter