Marktaandeel Google Zoekmachine – augustus 2016

marktaandeel google 2016

Wil je weten wat het Marktaandeel Google Zoekmachine in juli 2016 was? Bekijk dan het vorige bericht over het Google Marktaandeel. In augustus komt het zoekmachine aandeel van Google in Nederland voor de dekstop uit op: 90,29%. Dat is een kleine stijging ten opzichte van vorige maand. Daar was het marktaandeel voor de desktop: 90,06%. Het zoekmachine marktaandeel van Bing kwam uit op 6,24% en dit was 6,37%. Bing heeft weer een stukje marktaandeel verloren ten opzichte van aandeel in juni en juli. En komt nu voor het eerst in 7 maanden onder de 6,3%.

Het marktaandeel van Google in Nederland blijft dus ook in deze maand voor de desktop boven 90%. Dit betekent dat nu al 10 maanden op rij.

GoogleMarktaandeel-NL-monthly-201608-201608-bar

 

Marktaandeel van de Google Zoekmachine op mobile in Nederland

Het marktaandeel van de Google Zoekmachine op mobile is weer een beetje gegroeid in augustus, het was 98,44% en is nu 98,52%. Helaas daalt het zoekmachine marktaandeel van Bing ook op mobiele aparaten, in juli was het: 0,27%, en voor augustus was het 0,26%.

marktaandeel google op mobile

 

Marktaandeel van de Google Zoekmachine op tablet in Nederland

Net als op mobile heeft Google een groot zoekmachine aandeel, eigenlijk een monopolie. In juli was dit het aandeel: 97,23% en voor augustus geldt een aandeel van 97,#0%. In de tablet markt steeg het marktaandeel van Bing van 0,78% naar 0,81%.

Zoekmachine aandeel Google op tablet

 

Marktaandeel van de Google Zoekmachine Wereldwijd

Het wereldwijde Google Zoekmachine marktaandeel in augustus 2016 verder (ligt) gestegen, namelijk van 89,38% naar 89,93%. De vraag dient zich aan of volgende maand het marktaandeel boven de 90% uitgaat komen.

marktaandeel desktop zoekmacihines

 

 

 

Marktaandeel van de Google Zoekmachine Europa

Het marktaandeel van Google in Europa blijft ook stabiel in juli was het namelijk 89,92% en is in augustus 89,91%.

Zoekmachine aandeel europa

 

bron: statcounter.com

 

Mijn passie is het realiseren van online rendement. Hoe kun je meer uit een website en of campagnes halen zodat ze beter bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Onze focus is dan ook altijd gericht op het verder optimaliseren van campagnes en websites want online ben je nooit klaar. Mijn 10 jaar ervaring liggen op het vlak van webanalyse en online marketing, met specialisatie online advertising.

Over ons

Bij deWebanalist houden wij ons bezig met online marketing en zorgen we ervoor dat onze klanten online goed vindbaar zijn. Wij vinden het belangrijk om zelf op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en delen dan ook graag onze kennis met jou.

Onze diensten

Wij bieden verschillende diensten aan op het gebied van SEO (search engine optimization) en SEA (search engine advertising).

Blogs per e-mail ontvangen?

Meer blogs

Alle blogs

Reacties

Laat een reactie achter