Kwaliteitsscore

Kwaliteitsscore

De kwaliteitsscore (Quality score, QS) is een rapportcijfer (op een schaal van 1 t/m 10) dat aangeeft hoe goed je advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s volgens Google zijn. De kwaliteitsscore hangt samen met de werkelijke CPC en advertentiepositie. In principe geldt: hoe hoger je kwaliteitsscore, hoe lager je kosten per klik en hoe hoger je advertentie op de pagina staat.

De kwaliteitsscore wordt bepaald aan de hand van verwachte CTR (klikfrequentie), advertentierelevantie en ervaring op de bestemmingspagina. Je kunt je kwaliteitsscore dus bijvoorbeeld verhogen door relevante advertenties te maken en goede bestemmingspagina’s te bieden.

Waar vind je de score?
Je vindt de kwaliteitsscore van je zoekwoorden door met je muisaanwijzer links naast de status van je zoekwoord op de dialoogballon (kwaliteitsscore-spreekballonnetje ) te gaan staan:

kwaliteitsscore1

kwaliteitsscore2

De online markt verandert voortdurend, en dus veranderen wij mee. Om een optimale dienst te kunnen blijven verlenen en (waar kan) nog beter aan te sluiten bij klantbehoeften, vind ik het belangrijk dat deWebanalist zich blijft ontwikkelen. En als we de kennis dan toch zelf al hebben, waarom niet delen met anderen?

Over ons

Bij deWebanalist houden wij ons bezig met online marketing en zorgen we ervoor dat onze klanten online goed vindbaar zijn. Wij vinden het belangrijk om zelf op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en delen dan ook graag onze kennis met jou.

Onze diensten

Wij bieden verschillende diensten aan op het gebied van SEO (search engine optimization) en SEA (search engine advertising).

Blogs per e-mail ontvangen?

Meer blogs

Alle blogs

Reacties

Laat een reactie achter