CPC (Kosten per klik)

CPC (Kosten per klik)

CPC (Actual cost-per-click, ook wel kosten per klik) is een prijsmodel waarbij je betaalt voor elke klik op een advertentie.  Je stelt een maximaal bod in per klik. Dat is het bedrag dat jij maximaal wilt betalen voor een klik. Dit betekent niet dat je exact dat bedrag betaalt per klik, want vaak worden er mindere kosten in rekening gebracht. Het daadwerkelijke bedrag dar in rekening worden gebracht wordt de werkelijke CPC genoemd. De werkelijke CPC is afhankelijk van de biedingen van concurrenten en wordt als volgt berekend:

CPC berekening

In AdWords kun je kiezen tussen handmatig bieden of automatisch bieden. Bij handmatig bieden geef je zelf aan hoeveel je wilt bieden voor een zoekwoord. Bij automatisch bieden geef je een totaal budget aan, waarbij Google vervolgens de biedingen voor de zoekwoorden bepaalt met als doel zoveel mogelijk klikken binnen het aangegeven totaalbudget.

Online marketing staat nooit stil. Elke dag komen er weer nieuwe ontwikkelingen en inzichten bij en om het maximale resultaat te behalen voor onze klanten is het up-to-date houden van onze kennis een dagelijks onderdeel van de bedrijfsvoering.

Over ons

Bij deWebanalist houden wij ons bezig met online marketing en zorgen we ervoor dat onze klanten online goed vindbaar zijn. Wij vinden het belangrijk om zelf op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en delen dan ook graag onze kennis met jou.

Onze diensten

Wij bieden verschillende diensten aan op het gebied van SEO (search engine optimization) en SEA (search engine advertising).

Blogs per e-mail ontvangen?

Meer blogs

Alle blogs

Reacties

Laat een reactie achter