Advertentierelevantie

Advertentierelevantie

De advertentierelevantie geeft per zoekwoord aan hoe sterk dit zoekwoord overeenkomt met de boodschap in je advertenties. Google beoordeelt de advertentierelevantie met drie statussen: hoger dan gemiddeld (above average), gemiddeld (average) of lager dan gemiddeld (below average).

Als het zoekwoord ‘lager dan gemiddeld’ scoort, is het verstandig om je advertentie of zoekwoord specifieker te maken. Of je advertentiegroep te beperken tot maar een specifiek onderwerp. Bijvoorbeeld door een brede advertentiegroep ‘boeken’ te splitsen in losse advertentiegroepen zoals ‘kleuterboeken’, ‘kinderboeken’, ‘fantasy boeken’ en ‘studieboeken’. Zo sluiten alle zoekwoorden in je advertentiegroep beter aan bij de advertentietekst, wat ten goede komt aan je kwaliteitsscore, advertentierang en je kosten per klik.

Waar vind je de score?
Je vindt de kwaliteitsscore van je zoekwoorden door met je muisaanwijzer links naast de status van je zoekwoord op de dialoogballon (kwaliteitsscore-spreekballonnetje ) te gaan staan:

kwaliteitsscore1

kwaliteitsscore2

De online markt verandert voortdurend, en dus veranderen wij mee. Om een optimale dienst te kunnen blijven verlenen en (waar kan) nog beter aan te sluiten bij klantbehoeften, vind ik het belangrijk dat deWebanalist zich blijft ontwikkelen. En als we de kennis dan toch zelf al hebben, waarom niet delen met anderen?

Over ons

Bij deWebanalist houden wij ons bezig met online marketing en zorgen we ervoor dat onze klanten online goed vindbaar zijn. Wij vinden het belangrijk om zelf op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en delen dan ook graag onze kennis met jou.

Onze diensten

Wij bieden verschillende diensten aan op het gebied van SEO (search engine optimization) en SEA (search engine advertising).

Blogs per e-mail ontvangen?

Meer blogs

Alle blogs

Reacties

Laat een reactie achter