12 goede voornemers voor jouw bedrijf in 2017

goede voornemens

 

Het einde van het jaar is een periode van terugkijken naar afgelopen jaar en vooruit blikken naar komend jaar. Niet alleen persoonlijk, maar ook zakelijk gezien voor jouw bedrijf een moment om even stil te staan. Vaak sluiten we qua belasting het jaar wel af, maar hobbelen we verder gewoon door naar januari. Maak dit jaar naast persoonlijke goede voornemers, ook eens goede voornemens voor jouw bedrijf in 2017. Wij hebben 12 goede voornemens op een rijtje gezet waarmee jij in 2017 inspeelt op alle trends en doelgericht bezig bent met de groei en ontwikkeling van je bedrijf.

 

Aangezien december zakelijk en privé al een erge drukke maand is, hebben we de goede voornemers verdeeld over de 12 maanden van het jaar. Zo blijft het realistisch om uit te voeren, zet je elke maand grote stappen in de goede richting en kun je aan het einde van 2017 tevreden terugkijken naar wat je allemaal bereikt hebt dat jaar.

 

Begin januari met een jaarplanning

 
Stop in 2017 zoveel mogelijk (soms kan het niet anders) met ad hoc werken. Je kunt aan het begin van het jaar al ontzettend veel vastleggen voor het hele jaar. Wanneer is er sale? Wanneer wil je inspelen op seizoenen, evenementen, feestdagen etc.? Wanneer ga je dit voorbereiden? Wanneer ga je nieuwsbrieven versturen? En zo zijn er nog wel tientallen zaken die je nu al kunt vastleggen in je planning.

 

Zo begin je op tijd met voorbereiden waardoor je ook echt het uiterste uit de kan halen en niet lastminute tevreden moet zijn met wat je in de korte tijd die er nog maar was kon regelen. Of achteraf spijt dat je niet hebt meegedaan aan een bepaalde actie of een deadline over het hoofd hebt gezien. Daarnaast geeft het je ook een gevoel van rust en controle. Je kunt het nieuwe jaar niet beter beginnen!

 

Maak je doelen zichtbaar in februari

 
Maak je doelen zichtbaar op je werkplek bijvoorbeeld op een white-board, vision board, een document waar je snel en gemakkelijk toegang toe hebt of op een andere creatieve wijze die bij je past. Zorg ervoor dat je vaak naar je doelen kan kijken, liefst elke dag. Zo blijf je bewust van waar je naar toe wilt gaan en zul je eerder geneigd zijn prioriteit te geven aan werkzaamheden die je dichter tot je doelen brengen. Ook kan het een enorme inspiratie zijn en je regelmatig op nieuwe ideeën brengen voor je business.
 

 

Zet mobile first in maart

 
Google heeft al aangekondigd dat in 2017 je mobiele website leidend wordt voor je vindbaarheid in de zoekresultaten van Google. In 2017 zullen ze deze update gaan doorvoeren, maar wanneer exact is nog niet bekend. Nu dus het moment om je hier op voor te bereiden. Denk aan het responsive maken van je website, je mobiele website verder optimaliseren, de mobiele laadtijd verbeteren, popups verwijderen of speciale AMP pagina’s ontwikkelen. Online vind je ontzettend veel tips voor het mobile first, dus lees je goed in of vraag je webdesigner wat hij voor jou kan betekenen.
 

 

Schrijf in maart content

 
Ben jij al bezig met contentmarketing? Wat voor content kun jij creëren passend bij jouw bedrijf? Contentmarketing inzetten kost veel tijd, dus neem deze maand de ruimte hiervoor. Schrijf blogs, maak een e-book of bijvoorbeeld infographics. Of verbeter bijvoorbeeld de huidige teksten op jouw website! Kijk naar wat passend is voor jouw bedrijf en waar jouw prioriteit zou moeten liggen. Zelf geen zin om content te schrijven of kun je het niet goed? Kijk dan of je een bedrijf hiervoor kunt inhuren. Dit kan vaak al voor een niet al te grote investering, dus zeker het proberen waard.
 

 

Doe in april kwalitatief onderzoek

 
Wanneer is de laatste keer dat je jouw klanten echt om feedback hebt gevraagd of de tijd hebt gehad om er ook daadwerkelijk iets mee te doen? Vraag in april je klanten of bijvoorbeeld experts voor feedback op bijvoorbeeld je website, service of product. Zij kunnen vaak met verassende dingen komen die jezelf nooit hebt opgemerkt of waar je een heel ander beeld bij had.
 

 

Analyseer in mei je advertentiekanalen

 
Welke advertentiekanalen scoren goed, welke kunnen verbeterd worden en met welke kun je eigenlijk beter direct stoppen omdat het niets oplevert? Tijd dus om eens kritisch te kijken naar de resultaten van je advertentiekanalen en deze op te schonen of verder optimaliseren. Kijk bijvoorbeeld naar de conversieratio, de opbrengst, de kosten, de kwaliteit van het verkeer naar je website of de kwaliteit van de klanten die de advertenties opleveren. Misschien zijn er ook nog nieuwe kanalen waar je nog niet op adverteert die het waard zijn om eens uit te proberen.
 

 

Maak in juni landingpagina’s

 
Landingpagina’s kunnen je conversie verhogen, omdat ze naadloos aansluiten bij de behoefte van de bezoeker en gericht zijn op het overtuigen van de bezoeker tot een conversie. Neem in juni de tijd om landingspagina’s op jouw website te maken om bijvoorbeeld e-mailadressen te verzamelen of afspraken en aankopen te genereren. Online zijn ontzettend veel voorbeelden en tips & trucs te vinden voor succesvolle landingspagina’s.

 

Begin in juli met e-mailmarketing

 
E-mailmarketing kan een enorme omzet boost geven, maar wordt toch nog vaak niet ingezet of in ieder geval niet structureel. In juli de tijd om te kijken hoe jij e-mailmarketing kunt inzetten voor jouw bedrijf. Wekelijkse nieuwsbrieven, gerichte e-mailcampagnes, nieuwsbrief personalisatie? Kies met welk systeem je gaat werken, bepaal het doel van je e-mailmarketing, ontwikkel templates en maak een concrete planning voor de rest van het jaar. Ook hier geldt dat je e-mailmarketing ook kunt uitbesteden aan een bureau, want alles zelf doen is niet altijd mogelijk.
 

 

Kijk in augustus wat je kunt uitbesteden

 
Sommige activiteiten binnen je bedrijf kun je heel goed uitbesteden. Denk bijvoorbeeld aan marketing, financiën, ontwerp of website onderhoud. Uitbesteden kan beter voor jouw bedrijf zijn wanneer je niet voldoende expertise in huis hebt, niet voldoende tijd hebt of het gewoonweg een vervelend klusje vindt. Uitbesteden hoeft niet altijd voor de hoofdprijs en kan vaak heel betaalbaar zijn.

 

Bedenk wat je belangrijk vindt bij de keuze van een bureau en ga opzoek naar referenties. Grote bureaus zijn makkelijk te vinden, maar soms is het beter om opzoek te gaan naar een kleiner lokaal bureau. De service zal hier namelijk een stuk persoonlijker zijn en dat is vaak prettiger werken.
 

 

Creëer in september een verrassingselement

 
Probeer je klanten in september eens positief te verrassen, zodat ze fan worden van jouw product of bedrijf. Dat is het recept voor loyale klanten! Bijvoorbeeld een handgeschreven briefje, een klein cadeautje bij een bestelling, gratis persoonlijk advies of een extra korting. Overtref de verwachting van je klanten wanneer zij het niet verwachten en zij zullen een krachtig reclamemiddel voor jouw bedrijf zijn.
 

 

Kijk in oktober kritisch naar time-management

 
Ondernemers zijn altijd druk en hebben zelfs vaak tijdgebrek. Dat heeft een negatieve effect op de bedrijfsresultaten en ook voelt het niet lekker om altijd achter de feiten aan te lopen. Kijk eens kritisch naar hoe je jouw tijd hebt ingedeeld. Houd je uren eens goed bij en je zult al snel bepaalde patronen gaan herkennen zoals uitstelgedrag, geen structuur en prioriteiten.
Zeg vaarwel tegen perfectionisme en probeer vooral realistisch te zijn. Alles perfect doen gaat niet en je hebt ook voldoende ontspanning nodig om te kunnen presteren. Je hebt je eigen tijd in handen en kies er voor om je niet te laten leiden door je werk en agenda maar bepaal zelf het werk en jouw agenda.
 

 

Wees in november slimmer

 
Er zijn ontzettend veel slimme hacks, technieken en tips te vinden die je kunt inzetten voor jouw bedrijf. Kijk eens naar welke werkzaamheden jij nog vooral handmatig doet en hoe je deze kunt zoveel mogelijk kunt automatiseren. Dat kost even tijd maar scheelt je erna juist enorm veel tijd. Bijvoorbeeld het maken van facturen, bijhouden van je administratie, templates, automatische rapportages etc. Vraag ook voor tips rond bij de collega ondernemers!

 

Ontspan in december

 

Als het goed is heb je ver vooraf al duidelijk wat er in de maand december allemaal moet gebeuren. Je weet of je je jaardoelen bijna hebt gehaald, je werkt slimmer en je weet dat je het afgelopen jaar hard gewerkt hebt aan de groei en ontwikkeling van je bedrijf. Nu pluk je er hopelijk de vruchten van en kun je de maand december zonder al te veel stress en drukte doorlopen. Dat betekent lekker ontspannen de feestdagen in!

Online marketing staat nooit stil. Elke dag komen er weer nieuwe ontwikkelingen en inzichten bij en om het maximale resultaat te behalen voor onze klanten is het up-to-date houden van onze kennis een dagelijks onderdeel van de bedrijfsvoering.

Over ons

Bij deWebanalist houden wij ons bezig met online marketing en zorgen we ervoor dat onze klanten online goed vindbaar zijn. Wij vinden het belangrijk om zelf op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en delen dan ook graag onze kennis met jou.

Onze diensten

Wij bieden verschillende diensten aan op het gebied van SEO (search engine optimization) en SEA (search engine advertising).

Blogs per e-mail ontvangen?

Meer blogs

Alle blogs

Reacties

Laat een reactie achter